zondag 3 maart 2019

Zondag 31 maart en maandag 1 april

Helaas, het is al weer de laatste dag van de vakantie. Vanmiddag om 17.15 uur worden we opgehaald en moeten we weer naar Hato.
Gelukkig konden we een late check out boeken, dus dat scheelt. Wij zijn nooit zo goed in zo'n laatste dag maar als we onze kamer langer kunnen houden scheelt dat een hoop.
Omdat we niets meer 'in huis hebben', gaan we lekker ontbijten op het resort. Hebben we toch nog het idee van Pasen, want er zitten kuikenstickertjes op de eitjes geplakt 😄

Na het ontbijt gaan we vrij vroeg naar Zanzibar. Ten eerste willen we zeker weten dat we een plekje in de schaduw hebben en dan gaan we op tijd van het strand af om de spullen te pakken. We willen er nog even van genieten!
Het is een verzameling van zwemmen, lezen, dutten, snorkelen en we nemen lekker nog een late lunch: een hamburger met friet en we doen er een smoothie bij, dan is het nog gezond 😁

Tegen 14.45 uur is het dan toch tijd om van het strand af te gaan en onze zooi in te gaan pakken. We zijn zowaar keurig op tijd gepakt en gezakt. De auto kunnen we gewoon op het resort laten staan, die wordt weer door Noordstar opgehaald. Uiteraard komt de bus een half uur te laat, maar we zijn snel op het vliegveld. Hier gaat alles in een behoorlijk tempo dus we wachten een tijdje, eten wat en gaan dan toch maar naar 'boven'. Daar raken we aan de praat met een stel wat de hele week in hetzelfde gebouwtje als wij heeft gezeten. Dat hebben wij altijd... dat je dan pas aan de praat raakt op de terugweg 😄

Het duurt ook weer langer dan gepland voor er geboard gaat worden maar we vertrekken wel keurig op tijd. En wat nog verrassender is: volgens de papieren zouden we pas om 13.40 uur landen op Schiphol, maar we zijn er al om 12.15.
We krijgen een 100% controle, dus inclusief honden in de slurf, maar toch hadden we het ons strenger voorgesteld. Alhoewel ik die honden ook altijd wel een dingetje vindt; ze zullen maar ineens iets ruiken.
Maar goed, ongeveer een half uurtje later staan we met koffers en al weer buiten te wachten op de bus die ons terug moet brengen naar het hotel en de auto. En de bus komt er gelukkig heel snel aan dus we zitten ook weer snel in onze eigen auto. Het is hier een heel stuk kouder; we hebben genoten van ons weekje in de zon!