zondag 3 maart 2019

Vrijdag 29 maart

Woensdag hadden we een reservering gemaakt om vandaag met een catamaran naar Klein Curaçao te varen. Ook het ophalen zat in de prijs dus geheel volgens afspraak zaten wij om 07.15 uur klaar bij de bushalte bij Chogogo. Uiteraard kwam de bus pas een half uur later. Toch jammer van die wekker om 06.30 uur... We hadden ook het idee dat de bus ons in eerste instantie gewoon vergeten was want we zaten er maar met z'n tweeën in 😂

Maar goed, ook wij zijn nog op tijd voor het safetypraatje vooraf en het is iets na achten als we wegvaren uit de Caracasbaai. Het is erg mooi om hier doorheen te varen; je beleeft het landschap nu weer op een heel andere manier. Het is een goede 2 uur varen naar Klein Curaçao. Het eerste stuk zitten we op het voordek bij die netten op de boot, maar al snel gaan we zo hard dat het water hoog opspat en je het hier niet droog houdt. We gaan dus lekker aan de reling staan in de hoop op dolfijnen. Maar wie ons kent weet: Jurgen en Charlotte en dolfijnen... dat is nog nooit gelukt. En inderdaad ook nu geen dolfijn te zien. Maar wél vliegende vissen en die zijn ook gaaf! En heel snel dus geen foto van te maken natuurlijk 😃

Zodra we voor anker gaan bij Klein Curaçao gaan we allemaal het water in om te snorkelen. Glashelder natuurlijk hier, helaas weinig koraal maar toch veel vissen en.... een ZEESCHILDPAD! Die hadden we ook nog nooit gezien en ondanks dat dit exemplaar niet zo heel groot was, vonden we het supergaaf. We hebben een wegwerp-onderwater-fototoestelletje gekocht, dus we kunnen, op goed geluk, af en toe wat foto's nemen.

Rond 12.30 is de lunch op de boot gereed: een barbecue met verschillende soorten vlees, brood, rijst en salades. Heerlijk want al dat zwemmen en snorkelen maakt hongerig.
Na de lunch gaan we voor een tweede snorkelsessie maar veel te snel naar onze zin is het 14.30 uur en is het tijd om terug te varen naar de Caracasbaai.
Het eerste stuk varen we op het zeil, maar na een uur wordt ook de motor aangezet omdat het niet snel genoeg gaat. En ook nu is het al ruim na 17.00 als we weer aanleggen aan de steiger, verbrand en wel...
Want ondanks het om de 15 minuten insmeren zijn we hier en daar een beetje verbrand, het valt over het algemeen best mee. Wat niet meevalt: mijn voeten zijn MEGA verbrand... daar komt de volgende dag dan ook een beste blaar op.
Terug op de kamer lekker douchen en dik insmeren met aftersun.
Daarna gaan we lekker eten bij Zanzibar.